1403/06/14 18:35:49
کاردرمانی


کاردرمانی در کودکان کم شنوا

ممکن است کودکان در انجام مهارت هایی  حرکتی مانند مهارتهای حرکتی ظریف (گرفتن قاشق و چنگال و چاقو  .... ,استفاده قیچی ,  گرفتن مداد در دست و داشتن دست خط خوب، کوبیدن میخ به دیوار، دوختن، تزیین غذاها، باز کردن قفل بازو بسته کردن دکمه ها ، بستن بند کفش و بازی با عروسکها و کارتهای کوچک ....) تاخیر داشته و دچار برخی مشکلات تنظیم حسی باشند ⬇️⬇️⬇️
🔹به طور مداوم وضعیت بدنی خود را تغییر می دهد و آرام و قرار ندارد.
🔹به سایر افراد ، مبلمان ، اثاثیه منزل و اشیاء آویزان می شود.
🔹بنظر میرسد که دچار ضعف عضلانی است، به آسانی و به سرعت خسته میشود..
🔹بطور مداوم وضعیت بدنی خود را تغییر می دهد و آرام و قرار ندارند.
🔹از بالارفتن و پریدن اجتناب می کند.
🔹از بازی در محوطه زمین ورزش اجتناب می کند.
🔹در هنگام بازی ، دست به کارهای پر مخاطره میزند و هیچگونه توجه ای به هشدارهای ایمنی ندارد
🔹ازانجام بازیها و کارهایی با چسب ، شن و نقاشی با نوک انگشتان اجتناب می کند.
🔹به بافتهایی خاصی نظیر ( پارچه لباسها ، ملافه ) حساس است.
🔹بطور مداوم از یک فعالیت به فعالیت دیگر مشغول می شود و بازیهایش را تغییر می دهد.
🔹در توجه کردن بطور طولانی مدت و پایدار مشکل دارد.
🔹مضطرب بنظر میرسد.
🔹به درد و دمای محیط واکنش مناسب را بروز نمی دهد که معمولا واکنشی پائین تر از سطح هنجار کودکان دارد
🔹در یک محیط پر از محرک، فراموشکار و بی توجه بنظر میرسد.
🔹به اشیاء و افراد بسیار خیره و با دقت نگاه می کند.
🔹از تماس چشمی پرهیز می کند.
 بسیاری از کودکان  مشکلاتی در رابطه  با بازی، همکاری و مشارکت در مهد کودک و مدرسه و همچنین مشکلات با مهارت های مراقبت از خود و خودیاری  دارند .
کاردرمانگران،  با شرایط کودکان کم شنوا آشنا بوده و در توسعه مهارت های حرکتی(هماهنگی ,ظریف و درشت....) ,مداخلات  مبتنی بر هدف برای یادگیری، دست نویسی ، بازی و مهارت های متناسب سن ,امادگی و پشتیبانی مدرسه, را انجام داده و در ارزیابی و جلسات درمانی در حیطه ی یکپارچگی حسی و ارجاع به موقع کودک به متخصصین تیم پزشکی و توانبخشی مربوطه کمک میکند.
کاردرمانگر بر اساس اهداف اولیه مشخص شده ، برنامه منزل رو به شما میدهد.

 

 

 

 

 

کد خبر 45
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 135

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی